Dle nařízení zákona musíme ověřit věk všech zákazníků v okamžiku prodeje, tedy online. V tomto článku vám představíme všechny aktuálně dostupné možnosti, jak plnoletost v našem eshopu ověřit a aktivovat tak zákaznický účet. Nebojte, je to snadné a zabere vám to jen pár minut.
Abychom zajistili, že si u nás produkty pro dospělé nebudou moci zakoupit osoby mladší 18 let, jsme ze zákona povinni být vybaveni počítačovým systémem, který elektronicky jednoznačně ověří věk kupujícího při objednání zboží v eshopu. A právě z toho důvodu je nutné se nejdříve v našem eshopu zaregistrovat a projít procesem ověření plnoletosti jednou z několika dostupných variant.
Ověření na prodejně
Máte-li některou z našich prodejen ve svém okolí, nejsnazší cestou k ověření plnoletosti je její návštěva. Obsluha prodejny ověří vaši plnoletost podle platného dokladu totožnosti a aktivuje váš zákaznický účet. Svůj účet můžete začít používat ihned po jeho aktivaci a tím pádem i využívat další výhody jako je například věrnostní program, který je společný pro nákupy online i na prodejnách.
Ověření bankovní identitou
Svůj účet můžete ověřit také online prostřednictvím bankovní identity, pokud máte bankovní účet u některé z bank, které tuto službu podporují. V současné době se jedná o tyto banky: Air Bank, Banka Creditas, Česká spořitelna, ČSOB, Fio banka, Komerční banka, Moneta Money Bank a Raiffeisen Bank. Přihlášením přes BankID dáváte bance souhlas s poskytnutím údajů potřebných výhradně pro ověření věku - tedy jméno, příjmení a datum narození. Účet je ověřen online a ihned připraven pro vaše nákupy.
Ověření dokladem totožnosti
Ihned a bezpečně můžete svůj účet ověřit také dokladem totožnosti. Budete potřebovat pouze váš doklad totožnosti a počítač s webkamerou nebo mobilní telefon. Ve dvou snadných krocích pak společně ověříme vaši identitu a plnoletost: 1) nejdříve vyfotíte svůj doklad totožnosti, ze kterého přečteme potřebné údaje; 2) poté ověříme, že jste to skutečně vy a to tak, že vyfotografujete sami sebe. Z dokladu totožnosti přečteme pouze vaše jméno, příjmení, datum narození a porovnáme fotografie. Ověření vám nezabere déle než 1 minutu a svůj účet můžete okamžitě začít používat.
Podporujeme doklady totožnosti z více než 75 zemí, mezi které patří občanské průkazy, řidičské průkazy, cestovní pasy nebo třeba povolení k pobytu cizinců.
Ověření zásilkou
Poslední varianta ověření online účtu je sice pomalejší, ale vhodná pro všechny, kteří nemají možnost se ověřit online a nemají v blízkosti naši prodejnu. Ověření probíhá tak, že vám zašleme zásilku na vaši adresu nebo do vybrané Zásilkovny, která bude vydána pouze při prokázání vaší plnoletosti. Převzetím zásilky tak dojde k ověření věku a váš účet nejpozději do 24 hodin aktivujeme. Tato služba je na rozdíl od všech ostatních zpoplatněna částkou 100 Kč, tu vám ale po úspěšném převzetí zásilky vrátíme ve formě poukazu na nákup v hodnotě 100 Kč. Cenu za ověření je nutné uhradit předem bankovním převodem nebo online platební kartou.
Ať už se rozhodnete pro kteroukoliv z variant, budeme po vás požadovat ověření pouze jednou. Po aktivaci zákaznického účtu se můžete opakovaně přihlašovat a nakupovat bez omezení. Abychom ale měli i nadále jistotu, že jste to stále vy, při každém přihlášení vás ověříme prostřednictvím SMS kódu, který zašleme na váš mobilní telefon.
Registrací v našem eshopu získáváte i další výhody jako je věrnostní program pro nákupy online i na prodejnách, přehled uskutečněných objednávek, rychlé zadání a vyřízení reklamace nebo vrácení zboží včetně zpětné dopravy nebo třeba výhodnější cenu za dopravu.
Nejčastější dotazy
Ukládáte moje citlivé údaje?
Ne, vaše citlivé údaje nikdy neukládáme. V případě ověření na prodejně vaše doklady totožnosti nijak nekopírujeme ani neukládáme - obsluha prodejny pouze zkontroluje váš věk a aktivuje účet. Pokud se ověříte bankovní identitou online, zkontrolujeme pouze vaše jméno, příjmení a datum narození. Stejně tak v případě ověření dokladem totožnosti online jsou všechny ostatní údaje z dokladu totožnosti automaticky anonymizovány a my získáme pouze jméno, příjmení, datum narození a porovnáme fotografii na dokladu s vaší fotografií.
Musím se ověřovat při každém nákupu?
Ověření budeme vyžadovat pouze jednou, při registraci zákaznického účtu. Následně musíme při každém přihlášení ověřit, že jste to skutečně vy a za tím účelem využíváme dvoufaktorové ověření (2FA) pomocí hesla a SMS pinu, který odešleme na váš mobilní telefon.
Musím se nadále prokazovat i při převzetí zásilky?
Zákon nám ukládá povinnost jednak elektronicky ověřit věk kupujícího již v okamžiku objednání, ale také zajistit, aby po celou dobu prodeje bylo vyloučeno předání osobě mladší 18 let. Z toho důvodu jsme povinni i nadále ověřovat váš věk při dodání zboží (dopravcem nebo osobně na našich prodejnách), neboť i to je součástí prodeje.
Jaká je cena za ověření?
Ověření plnoletosti poskytujeme zdarma. I v případě ověření zásilkou, kdy je vyžadována cena 100 Kč předem, vám po úspěšném převzetí zásilky cenu vrátíme ve formě poukazu, který můžete využít na svůj nákup.